Gázkészülék, de milyen?

2010.01.22. 06:36

Elkezdtem puhatolózni gázkészülék ügyben. Pontosabban cirko ügyben, mert mint megtudtam ez a pontos megfogalmazás. Szóval kiderült lehetőség itt is annyi van mint égen a csillag. Először is van ami fűt ugye, van olyan ami melegvizet is csinál nekem, aztán van sima, van turbós, kondenzációs meg a  jó ég (na meg a gázkészülék szerelő) tudja még milyen. A lényeg, hogy nekem nincs bojlerem így nekem olyan cirko fog kelleni ami melegvizet is tud előállítani. A helyzetemet bonyolítja, hogy ebből is több verzió létezik. Van átfolyós és van tárolós. A kettő között annyi a különbség, hogy a tárolósban van egy víztartály amiben a felmelegített vizet tárolja. Az átfolyós pedig úgy működik, hogy mikor megnyitom a csapot, akkor kezd el melegíteni. Mivel ehhez idő kell így annyi kényelmetlensége van a dolognak, hogy nem egyből, csak kicsit késve érkezik a melegvíz. Na meg ha zuhanyzás közben a párom mosogatni kezd, kellemetlen szituációkat szülhet:)

Az a gondom, hogy én a gázkészüléket vagyis cirkot a konyhámba szeretném felszereltetni. És mivel a konyhám elég kicsi ezért a méret is fontos. A tárolós viszont értelem szerűen nagyobb ezért marad az átfolyós. Amúgy turbós lesz a lelkem mert a gázkészülék szerelőm azt mondja ez sokkal biztonságosabb, mivel kintről szívja a levegőt és van benne egy csomó bisz-basz ami figyeli nem-e áramol vissza szénmonoxid a lakásba. Fő a biztonság szóval ez lesz! Ha spórolni akarnék akkor még szóba jöhetne kondenzációs kazán, ami elvileg 30%-al kevesebb gázt fogyaszt. Azt ne kérdezzétek, hogy miért. A lényeg az, hogy mikor megláttam a sima és a kondenzációs kazánok közötti árkülönbséget letettem róla :) Már csak a márkát kell kiválasztani, ami fontos, elvégre nem 1-2 évre veszem és nem pár forintról van szó. Ezzel kapcsolatban konzultálnom kell a szerelőmmel...

A bejegyzés trackback címe:

https://gazkeszulek-kandallo.blog.hu/api/trackback/id/tr501691947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása